Neria
Bine ati venit pe forum. Pentru a face parte din echipa noastra va rugam sa va logati.
Sa aveti o zi excelenta.

Neria

Forumul femeilor credincioase
 
Forum NeriaForum Neria  Site NeriaSite Neria  AcasaAcasa  PortalPortal  CautareCautare  InregistrareInregistrare  Conectare  
Conectare
Utilizator:
Parola:
Conectare automata: 
:: Mi-am uitat parola
Despre mine... Despre El... Despre noi... Nou!!!
Diana
Ultimele subiecte
» Tea Time Dear (3)
Mar Sept 03, 2013 12:46 pm Scris de Beatrice

» Produse cresterea sanilor
Mier Aug 21, 2013 1:00 pm Scris de cristina90

» Cu ce ati reusit sa scapati de acnee, sau macar sa mai ameliorati situatia?
Lun Iul 22, 2013 2:47 pm Scris de maria912

» Ce suplimente ati folosit pentru a slabi?
Vin Iul 05, 2013 1:50 pm Scris de maria92

» Ce muzica va place?
Joi Mar 07, 2013 10:57 am Scris de marian011

» Recomandati un film sau o carte sau orice altceva merita sa
Lun Feb 11, 2013 11:14 am Scris de cristina34

» Stiati ca...?
Lun Ian 21, 2013 6:15 pm Scris de french79

» Devotionale
Dum Iun 24, 2012 12:38 pm Scris de Melaniuca

» NUMARUL FIAREI : 666
Dum Feb 05, 2012 2:04 pm Scris de petrut-sci7

» Prajitura cu branza
Sam Dec 24, 2011 7:47 pm Scris de Maria

» Cea mai frumoasa poza de vacanta de anul asta
Vin Dec 16, 2011 10:37 pm Scris de frz

» Avortul si implicatiile lui in viata sociala si spirituala!
Vin Sept 23, 2011 11:16 pm Scris de blaj dorina

» Cum ne mai imbracam
Vin Sept 23, 2011 11:01 pm Scris de blaj dorina

» Produse de machiaj
Vin Iul 22, 2011 7:04 pm Scris de adelina1234

» Cozonaci a la Diana
Sam Apr 23, 2011 9:30 am Scris de Maria

» Prioritati & Planificari
Dum Apr 03, 2011 11:13 pm Scris de blaj dorina

» Forum de mamici, Piticii
Dum Apr 03, 2011 10:31 pm Scris de brenda

» La multi ani Brenda !!!
Dum Apr 03, 2011 10:29 pm Scris de brenda

» Maini dibace
Mier Mar 30, 2011 11:26 pm Scris de Maria

» Ce mai gatim azi?
Mar Mar 29, 2011 10:19 pm Scris de brenda

Radio
radiocnm

radio cezareea
Radio Emanuel

Distribuiți | 
 

 Sfintele Taine ale Bisericii Ortodoxe

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
AutorMesaj
Beatrice
Webmaster
Webmaster
avatar

Varsta : 42

MesajSubiect: Sfintele Taine ale Bisericii Ortodoxe   Mar Feb 05, 2008 7:14 pm

1. Taina Sfântului Botez

Prin botez, devenim fii ai lui Dumnezeu dupa har si putem primi si celelalte Sfinte Taine. “Mergând, învatati toate neamurile, botezându-le în numele Tatalui si al Fiului si al Sfântului Duh...”. (Matei 28, 19)
Efectele botezului asupra celui nou botezat sunt urmatoarele:
lepadarea de buna voie de vrajmasul lumii si unirea cu Hristos, Mântuitorul lumii;
iertarea de pacatul stramosesc si de toate pacatele facute pâna la botez;
primirea de nume sfânt si capatarea statutului de membru al Bisericii si fiu al lui Dumnezeu dupa har.

2. Taina Sfintei Mirungeri

Prin ungerea cu Sfântul si Marele Mir a partilor principale ale corpului si prin rostirea cuvintelor “Pecetea harului Duhului Sfânt” noul botezat primeste harul Duhului Sfânt si toate darurile necesare vietii si mântuirii lui care izvorasc din har.

Crestinul pierde partial harul Duhului Sfânt de la Botez, când cade în pacate mari si nu se marturiseste la duhovnic, iar când se leapada cu totul de dreapta credinta, adica se face sectant sau devine ateu si îsi pierde toata credinta si nadejdea mântuirii, ori se sinucide, atunci acel om pierde definitiv harul Duhului Sfânt si mântuirea sufletului.

De cele mai multe ori, pierderea partiala sau totala a harului duce la îmbolnavirea sufleteasca, prin dobândirea patimilor, si la îmbolnavirea trupeasca, prin aparitia simptomelor de boala în diversitatea lor.

În schimb, Dumnezeu vrea ca tot omul sa se mântuiasca si sa se însanatoseasca. De aceea, trebuie sa multumim lui Dumnezeu pentru boala pe care ne-a dat-o pentru a putea ajunge si noi pacatosii la cunostinta adevarului.

Redobândirea harului Duhului Sfânt trebuie sa fie primul pas spre vindecare a celui cazut în patul suferintei. Aceasta se va realiza prin pocainta, prin spovedanie si rugaciuni speciale.

3. Taina Sfintei Spovedanii

Prin Taina Sfintei Spovedanii, numita si Taina Pocaintei sau a Marturisirii, întelegem marturisirea pacatelor, stabilirea tratamentului corespunzator bolii noastre si dezlegarea urmata de iertarea pacatelor marturisite.

Aceasta Taina a fost instituita de Mântuitorul nostru Iisus Hristos dupa Învierea Sa, când S-a aratat Apostolilor si a suflat asupra lor zicând: “Luati Duh Sfânt; carora veti ierta pacatele, le vor fi iertate si carora le veti tine, vor fi tinute”. (Ioan 20, 22-23)

Momentele Tainei:

a) Marturisirea pacatelor
Traditia Sfintei Biserici a stabilit ca Taina Spovedaniei sa fie împlinita de cel putin patru ori pe an, în perioada celor patru posturi. Bolnavii se vor spovedi mai des, lunar si, în unele cazuri grave, chiar saptamânal.

De vom cadea în pacat, îndata sa ne ridicam din el marturisindu-l, sa punem îndata peste rana sufletului nostru alifia pocaintei si sa mergem mai departe. Pacatul sa nu slabeasca osârdia inimii noastre si rana sa nu omoare puterea cugetului nostru. Sa nu uitam ca pacatele vechi, nemarturisite din diverse motive, ne pot aduce osânda (boala) noua, la intervale mari de timp de la faptuirea lor.

Este imposibil sa ne vedem pacatele înainte de a vedea lumina lui Hristos coborâta asupra noastra. Numai în masura în care acceptam venirea LUMINII HARICE, toata lumea înconjuratoare va deveni noua pentru fiecare. Atîta timp cât o camera se afla în întuneric, nu-i vedem murdaria, dar daca o luminam puternic, vom vedea fiecare firisor de praf. La fel este si pentru camara sufletului nostru. Mai întâi sa lasam sa intre lumina lui Hristos în viata noastra prin marturisirea sincera, pentru ca apoi sa începem cu adevarat sa întelegem pacatul. Nu putem sesiza prezenta minciunii, fara sa avem deja un simt al adevarului.

Mare folos aduce crestinului spovedania curata, facuta dupa “Pravila Bisericii”. În tara noastra, cel mai bun si mai complet îndrumar de spovedanie a fost compus acum 50 de ani de Protosinghelul Nicodim Mandita si poate fi procurat cu usurinta din mai toate manastirile si bisericile care se preocupa de raspândirea cartilor de învatatura crestina.

b) Stabilirea tratamentului spiritual (canon)
Dupa momentul chirurgical sufletesc de marturisire a pacatelor cu hotarâre, este necesar sa acceptam si sa urmam cu strictete tratamentul spiritual, care va duce cu siguranta la însanatosirea noastra. Aceasta operatie de salvare prin marturisirea pacatelor face ca pacatul sa fie sters din lagarele sufletului nostru. Dar la orice rana deschisa, dupa vindecare ramâne o cicatrice. Deci ceea ce a ramas în sufletul nostru este marca ranii respective, cicatricea corespunzatoare care, lovita în aceleasi circumstante cum s-a facut odinioara, se poate redeschide mai rau decât a fost. Prin urmare, canonul (tratamentul sufletesc) mentine mereu mintea treaza, pentru ca sa nu ne mai lovim în acelasi loc, adica, sa nu ne mai proiectam niciodata gândul catre pacatul respectiv.

Parintele duhovnic, fiind garantia vindecarii noastre în fata Dreptului Judecator, ne va da tamada cea mai potrivita materializata în rugaciuni, post, milostenie, împacarea cu toti si smerenie. Cel mai mare canon pentru pacatele noastre este sa le parasim pentru totdeauna. Canonul bolnavului este patul suferintei. El trebuie sa faca canon dupa putere pentru ispasirea pacatelor sale.

c) Dezlegarea si iertarea pacatelor
Partea harica principala este dezlegarea pacatelor prin punerea mâinilor în chipul crucii pe capul credinciosului, dupa terminarea marturisirii pacatelor si rostirea rugaciunii de dezlegare. Aceasta taina iarta toate pacatele pe care le face crestinul de la Botez si de la ultima spovedanie pâna în clipa marturisirii. Reamintim ca stergerea pacatelor face sa se rupa legatura dintre cauza si efectul bolii noastre, se desfac nodurile pe care omul le are în inima si nu le mai poate dezlega singur, se recapata harul vindecarii si puterea Duhului Sfânt.

Se vindeca si, în final, se mântuieste cel care accepta minunea ca Dumnezeu are cu adevarat puterea de a ierta pacatele. În spovedanie trebuie sa-L vedem pe Hristos Judecatorul, care ne elibereaza de sentinta osândirii, dar trebuie sa-L vedem si pe Hristos Vindecatorul, care restaureaza vasul spart de pacat si reînnoieste viata. Deci, Taina Spovedaniei trebuie privita atât sub aspect juridic, cât si terapeutic. Taina Spovedaniei alaturi de Taina Sfântului Maslu, trebuie vazute ca aspecte complementare ale uneia si aceleiasi “Taine Vindecatoare”.

Rezultatul Tainei Spovedaniei este influentat de urmatoarele conditii:
sa fie facuta sincer, de buna voie, cu umilinta, zdrobire de inima si cu hotarârea de a nu mai repeta pacatele marturisite;
sa fie completa si secreta;
sa fie acceptat si respectat cu strictete tratamentul (canonul) rânduit de parintele duhovnic;
sa fie facuta dupa o cercetare prealabila sufleteasca dupa îndrumarul de spovedanie.
Taina Sfintei Spovedanii nu poate fi înlocuita cu stiinta psihologiei si psihiatriei, care dau raspunsuri si explicatii fiziologice. La rândul lor, parapsihologia si psihotronica încearca sa dea explicatii ce depasesc fiziologicul, însa deja aici au trecut în extrema ocultismului satanic. Aceste stiinte mentionate mai sus nu realizeaza decât examinarea constiintei, înlocuind terapeutica duhovniceasca doar pâna la un punct. Nici una din aceste stiinte nu poate înlocui Spovedania si duhovnicia.

În cadrul Sfintei Spovedanii se patrunde pâna în adâncul sufletului, unde se opereaza si se scoate toata tumoarea canceroasa a pacatului, iar eliminarea raului produs de necazurile zilnice nu se dobândeste decât printr-o dezvaluire sincera a tuturor starilor intime sufletesti în fata parintelui duhovnic. Atunci când bolnavul primeste iertarea prin mâinile duhovnicului, simte o stare de liniste, de bucurie sufleteasca, de împacare, fiind în acelasi timp si semnul ca Dumnezeu a iertat acel suflet, repunându-l în drepturile cele dintâi ale noului botezat.

Superioritatea Tainei Spovedaniei în raport cu psihologia si psihiatria este data de rezultatele care se obtin în urma savârsirii ei, cum ar fi:

vindeca si curata sufletul penitentului (crestinului), dându-i frumusete si sanatate îngereasca, iar spovedania cât mai deasa igienizeaza sufletul, garantându-i sanatate, transparenta si curatenie; pe masura credintei în Dumnezeu poate tamadui bolile trupesti. Pacatul nemarturisit este o boala care macina sanatatea sufletului si trupului, iar cel care, atunci când se îmbolnaveste, nu cheama preotul sa se spovedeasca face o mare greseala, pentru ca duhovnicul, prin mâinile sale, datorita puterii supranaturale pe care o detine de la hirotonie, ne transmite energia harului Duhului Sfânt de a ne însanatosi, de a înfrunta raul; este cheia cu care putem deschide usa închisa si pazita a Raiului, permitându-ne a intra;
împiedica transmiterea pacatelor la urmasi. Dupa cum medicina recunoaste transmiterea caracterelor (genelor) de la tata la copil, tot astfel religia recunoaste transmiterea efectelor pacatelor de la parinti la copii (Iesire, Cap. 20, 5);
contribuie la vindecarea arborelui genealogic, fiind unul din cele mai importante remedii în aceasta directie, alaturi de pomenirea la Sfânta Liturghie. Fiecare membru al unei familii care nu se marturiseste este o ramura uscata din arborele genealogic al neamului sau, trezindu-se dupa ani si ani, dupa generatii peste generatii ca “li s-a cam pierdut neamul”;
aduce tot binele în viata unui om, cum ar fi: luminare la minte si cumintenie; întelegere si dragoste în familii, între parinti si copii; aduce iubire între soti; întareste caminele tinerilor casatoriti; aduce o adevarata fidelitate conjugala etc.;
ar putea înlatura toate rautatile si pacatele foarte grave ce se întâmpla astazi în lume, daca ar fi savârsita de toti oamenii.
În concluzie, pocainta si spovedania sunt o lucrare a lui Dumnezeu cu noi si în noi. “Sa primim de la Dumnezeu pocainta care ne vindeca”. Caci nu noi oferim, ci Dumnezeu este Cel care ne daruieste.

Vindecarea dobândita prin Taina Spovedaniei ia forma particulara a unei reîmpacari, iar viata fara de pacat pe pamânt ne deschide portile cerului. Nu bogatia mintii ne salveaza sufletul, ci viata fara de pacat ne pregateste sa traim cu Dumnezeu în veacul ce va sa vie.

_________________
http://ramaitanar.forumhit.ro/index.htm - forum aerobic
http://www.beatricedesign.ro - hobby bijuterii


Ultima editare efectuata de catre in Mar Feb 05, 2008 8:34 pm, editata de 1 ori
Sus In jos
http://www.beatricedesign.ro
Beatrice
Webmaster
Webmaster
avatar

Varsta : 42

MesajSubiect: Re: Sfintele Taine ale Bisericii Ortodoxe   Mar Feb 05, 2008 7:21 pm

4. Taina Sfântului Maslu

Taina Sfântului Maslu se savârseste în Biserica Ortodoxa pentru vindecarea bolnavilor. Ea se întemeiaza pe învatatura Sf. Apostol Iacov care spune:

Este cineva în suferinta ? Sa se roage... Este cineva bolnav între voi ? Sa cheme preotii Bisericii si sa se roage pentru el ungându-l cu untdelemn în numele Domnului. Si rugaciunea credintei va mântui pe cel bolnav si, de va fi facut pacate, se vor ierta lui;. (Iacob 5, 13-15)

Sfântul Maslu se face, de obicei, în zilele de post cu trei, cu cinci sau cu sapte preoti. Iar credinciosii bolnavi si rudele lor, care participa la aceasta taina si doresc cu adevarat sa-si usureze suferinta trupului si a sufletului, trebuie sa vina la Sfântul Maslu cu mare credinta în Dumnezeu, împacati cu toti, spovediti, postiti si întariti cu multe rugaciuni.

Participantii la Taina Sfântului Maslu trebuie sa aduca la biserica putina faina, ulei si o haina sau lenjerie de la bolnavi pentru binecuvântare, apoi sa asculte cu credinta slujba Sfântului Maslu. Acasa sa faca mici turtite din faina si ulei sfintit, pe care sa le manânce bolnavii în loc de anafura.

Efectele harice ale Sfântului Maslu sunt mai multe, dintre care Sf. Apostol Iacov aminteste doua: vindecarea partiala sau integrala a suferintelor trupesti si iertarea pacatelor. Iata ce zice în Epistola sa: Rugaciunea credintei va mântui pe cel bolnav si Domnul îl va ridica si, de va fi facut pacate, se vor ierta lui;. (Iacob 5, 15) Astfel, taina Sfântului Maslu vindeca atât trupul de boli, cât si sufletul de pacate, prin ungerea cu untdelemn sfintit. Alte efecte harice ale Sfântului Maslu sunt si acestea: întareste credinta în Dumnezeu si nadejdea mântuirii, aduce pace si smerenie în inima, pregateste sufletul pentru marea calatorie spre cer si primirea Sfintei Împartasanii, alunga frica de moarte, uneste si împaca pe credinciosi prin Harul Duhului Sfânt si ne învredniceste pe toti de sfârsit crestinesc. De aceea, Sfântul Maslu se savârseste saptamânal pentru cei bolnavi, în zilele de post.

Sfântul Maslu cu mai multi preoti, facut cu credinta si post pentru cei bolnavi si ungerea lor cu untdelemn sfintit formeaza cea mai puternica slujba si rânduiala de vindecare si alinare a bolilor sufletesti si trupesti în Biserica Ortodoxa.

În unele cazuri se mai pot citi si alte rugaciuni de sanatate pe capul bolnavilor. Iar celor posedati de duhuri rele, adica celor demonizati si epileptici, li se pot citi dupa Sfântul Maslu si molitfele Sf. Vasile cel Mare si ale Sf. Ioan Gura de Aur, pentru izgonirea diavolilor si a farmecelor din oameni. Aceste rugaciuni se citesc mai ales de preoti batrâni, cu har, cu multa credinta si cu post. De asemenea, atât bolnavii cât si rudele lor, trebuie sa fie spovediti din copilarie, sa se roage cu mare evlavie si sa posteasca dupa putere, pentru a fi miluiti si vindecati de Domnul nostru Iisus Hristos, Mântuitorul lumii. Fara aceste conditii obligatorii - credinta dreapta, spovedanie generala, rugaciune multa cu lacrimi si post, împacare cu toti si parasirea definitiva a pacatelor mari, de moarte, din partea celor bolnavi si a rudelor lor - Sfântul Maslu si rugaciunile de vindecare si de izgonire a duhurilor rele nu-si ating pe deplin scopul, iar bolnavii se întorc acasa doar usurati.

Timpul cel mai potrivit pentru savârsirea Sfântului Maslu este perioada postului, atât în cele patru posturi, cât si în zilele de miercuri si vineri. În aceste zile, crestinii care participa la Sfântul Maslu trebuie sa posteasca pâna seara, sa se roage mai mult si sa-si marturiseasca mai întâi pacatele la duhovnic.

În cazuri grele de boala si primejdie de moarte, Sfântul Maslu se poate savârsi în orice zi, ori de câte ori este nevoie, în casele celor suferinzi, dupa ce mai întâi bolnavii sunt spovediti din copilarie si împacati cu toti, spre a lor alinare si iertare, ca sa nu plece la Hristos fara aceasta Sfânta Taina. La urma, cei grav bolnavi trebuie împartasiti cu Trupul si Sângele Domnului, ca sa fie pe deplin pregatiti pentru marea calatorie la cer. Aceasta este cea mai buna si cea mai completa pregatire pentru moarte, pe care o ofera Biserica Ortodoxa fiilor ei pe pamânt. Adica, Spovedania, Sfântul Maslu si Sfânta Împartasanie.

Cel mai solemn Sfânt Maslu în Biserica Ortodoxa se savârseste în Sfânta si Marea Miercuri din saptamâna Sfintelor Patimi, în amintirea femeii pacatoase care a uns cu mir picioarele Domnului, înaintea mântuitoarelor Sale patimi (Matei 26, 7-13; Luca 7, 37-38). În aceasta zi se face Sfântul Maslu solemn si în Biserica Sfântului Mormânt, cu sapte mitropoliti, în frunte cu Patriarhul Ierusalimului, în prezenta a zeci de mii de pelerini din toata lumea.

Cele mai multe vindecari de boli le-a facut însusi Fiul lui Dumnezeu, cât a stat pe pamânt, despre care se scrie pe larg în Sf. Evanghelie. Dupa înaltarea Sa la cer si dupa pogorârea Duhului Sfânt, a dat aceasta putere harismatica, de vindecare a bolilor si de izgonire a diavolilor din oameni, Sfintilor Apostoli si, prin ei, episcopilor, preotilor si tuturor barbatilor sfinti.

Iata cuvintele Domnului, adresate ucenicilor Sai înainte de Înaltare: Mergeti în toata lumea si propovaduiti Evanghelia la toata faptura. Cel ce va crede si se va boteza, se va mântui, iar cel ce nu va crede, se va osândi. Iar celor ce vor crede, le vor urma aceste semne: în numele Meu vor izgoni demoni, în limbi noi vor grai, serpi vor lua în mâna si de vor bea ceva de moarte, nu-i va vatama; peste bolnavi îsi vor pune mâinile si se vor face sanatosi;. (Marcu 16, 15-18)

Pe cine vindeca Hristos? În majoritatea cazurilor, Domnul vindeca numai pe cei bolnavi care cereau aceasta cu credinta, atât ei, cât si rudele sau însotitorii lor. Cei care nu aveau credinta puternica nu se faceau sanatosi. Iata câteva exemple de vindecari.

Cel bolnav de lepra se ruga lui Dumnezeu, zicând: Doamne daca voiesti, poti sa ma curatesti. Iar Mântuitorul i-a raspuns: Voiesc, curateste-te! Si îndata s-a curatit de lepra sa. (Matei 8, 23)

Doi orbi strigau si cereau vindecare, iar Fiul lui Dumnezeu i-a întrebat: Credeti ca pot sa fac Eu aceasta? Da, Doamne!, au raspuns ei. Dupa credinta voastra fie voua, le-a zis Domnul; (Matei 9, 28-29) si s-au vindecat ochii lor.

Tatal unui copil demonizat cerea cu îndoiala vindecarea fiului sau. Iar Domnul i-a spus: De poti crede, toate sunt cu putinta celui ce crede;. Dupa ce tatal a strigat cu lacrimi: Cred, Doamne! Ajuta necredintei mele;, atunci Hristos a izgonit demonul din copil. (Marcu 9, 22-24)

Altadata, patru oameni au adus la Hristos un slabanog. Dar, vazând ca nu pot ajunge la El, au desfacut acoperisul casei si l-au pus înaintea Lui. Domnul, vazând credinta lor, l-a vindecat pe cel bolnav. (Marcu 2, 3-12)

Deci, prima conditie obligatorie a oricarei vindecari miraculoase în Biserica lui Hristos este credinta tare si statornica în harul si mila lui Dumnezeu. Fara acestea, Sfântul Maslu nu vindeca deplin.

Observam, de asemenea, ca Mântuitorul a întrebat pe cel ce si-a adus copilul bolnav ca sa fie vindecat: Câta vreme este de când i-a iesit aceasta? Si tatal a raspuns: Din pruncie;. (Marcu 9, 21) Adica mai întâi Domnul l-a marturisit pe cel bolnav si apoi l-a vindecat, stiind ca o boala veche, sufleteasca sau trupeasca, mai greu se vindeca.

A doua conditie obligatorie pentru cel ce vine la Sfântul Maslu si doreste sa se vindece este ca mai întâi sa-si marturiseasca toate pacatele si sa le paraseasca, apoi sa ceara sanatate si iertare.

Cum îi vindeca Hristos pe cei bolnavi? În cele mai multe cazuri îi vindeca prin atingerea cu mâna de trupul si de ranile celor ce veneau la El cu credinta. Asa a vindecat Domnul pe soacra lui Petru. Numai s-a atins de mâna ei si au lasat-o frigurile si s-a sculat si Îi slujea Lui (Matei 8, 14-15). Iar când veneau la El bolnavi multi, Iisus Hristos, punându-si mâinile pe fiecare dintre ei, îi facea sanatosi (Luca 4, 40).

Prin atingerea cu mâna de ochii celui orb din nastere si prin ungerea cu tina si spalare, l-a vindecat de întunericul orbirii (Ioan 9, 2-7). Prin atingerea cu mâna de vesmintele Domnului, s-a vindecat de curgerea sângelui femeia bolnava de 12 ani.(Luca 8, 43-46)

Aceeasi putere a Duhului Sfânt iese din Hristos si o primim tainic când ne atingem cu credinta de El, prin Sfânta Împartasanie, când ne atingem de Sfintele Icoane, de Sfintele Moaste, de Sfânta Evanghelie, de untdelemnul sfintit la Sfântul Maslu, de Sfântul Potir si de mâinile si de vesmintele preotilor care savârsesc cele sfinte în Biserica lui Dumnezeu.

De aceea credinciosii se ating cu evlavie de toate cele sfinte si le saruta, caci poarta în ele harul Duhului Sfânt.

Iata pentru ce parintii îsi duc copiii la Sfintele Slujbe sau cei sanatosi îsi duc bolnavii sau macar hainele lor la Sfântul Maslu, ca, prin atingerea de Evanghelie, de Cruce, de agheasma si de mâinile si de vesmintele preotilor sa-si vindece bolile sufletesti si trupesti, sa se izbaveasca de patimi, de diavoli, de vrajitorie, de toata rautatea si sa se întoarca sanatosi si mângâiati la casele lor.

Citind Evanghelia cu vindecarea slabanogului de 38 de ani, vedem ca el era bolnav din cauza pacatelor sale din tinerete. De aceea, când zacea bolnav, Domnul l-a întrebat: ;Voiesti sa te faci sanatos? Iar el a raspuns: Doamne, nu am om care sa ma arunce în scaldatoare;. (Ioan 5, 6-7) Scaldatoarea bolnavilor este Sfânta Spovedanie, numita si al doilea botez;. Iar omul care poate spala sufletul în aceasta baie este preotul. El este dator, ca duhovnic, sa spovedeasca pe cei ce asteapta vindecarea si, numai dupa marturisire, sa savârseasca slujba Sfântului Maslu, cu multa credinta, evlavie si post.

Dupa vindecare l-a întâlnit Hristos în Biserica pe cel ce fusese slabanog si i-a spus: Iata, te-ai facut sanatos. De acum sa nu mai pacatuiesti, ca sa nu-ti fie ceva mai rau; (Ioan 5, 14) Prin aceste cuvinte, Mântuitorul face atenti pe toti credinciosii care iau parte la Sfântul Maslu sa paraseasca definitiv pacatele facute pâna atunci, ca sa nu se îmbolnaveasca mai greu dupa vindecare sau sa le fie mai rau, adica sa moara în pacatele lor, fara pocainta.

5. Taina Sfintei Împartasanii

Sfânta Împartasanie, numita si Euharistie, este Însusi Trupul si Sângele lui Hristos, pe care Domnul l-a purtat pe pamânt dupa Înviere si pe care ni-l ofera în dar tuturor celor ce credem în El si facem voia Lui, spre iertarea pacatelor si viata de veci.
Trebuie sa o primim cu mare evlavie si credinta, stiind ca este foc mistuitor care curata si iarta pe cei vrednici, iar pe cei nevrednici îi arde si-i osândeste. Daca Taina Botezului si Taina Mirungerii ne fac fii ai Bisericii si ai lui Dumnezeu dupa har, Taina Spovedaniei si Taina Împartasaniei ne fac fii si mostenitori ai Împaratiei cerurilor. De nu veti mânca trupul Fiului Omului si de nu veti bea sângele Lui, nu veti avea viata întru voi. (Ioan 6, 53)
Sfânta Împartasanie este cea mai înalta hrana duhovniceasca oferita în dar omului pe pamânt, care desavârseste iertarea pacatelor spovedite si ne uneste cel mai mult cu Dumnezeu. Ea se da numai celor vrednici, cu dezlegarea duhovnicului, cel putin de patru ori pe an, în cele patru posturi. Bolnavii se vor împartasi la 40 de zile, iar cei pe patul de moarte si cei care merg la operatie, mai des.
Efectele harice ale Tainei Sfintei Împartasanii sunt urmatoarele:
ne iarta pacatele deja marturisite la duhovnic;
ne înmulteste cel mai mult harul Duhului Sfânt primit la Botez, daca ducem o viata cu totul curata si placuta lui Dumnezeu;
ne ajuta la despatimire, iluminare, desavârsire, mântuire si sfârsit crestinesc minunat.
De aceea, prima grija pentru cei bolnavi si batrâni este sa-si sfârseasca viata împacati cu toti, spovediti si împartasiti, conditii fara de care nu ne putem mântui.

_________________
http://ramaitanar.forumhit.ro/index.htm - forum aerobic
http://www.beatricedesign.ro - hobby bijuterii
Sus In jos
http://www.beatricedesign.ro
Beatrice
Webmaster
Webmaster
avatar

Varsta : 42

MesajSubiect: Re: Sfintele Taine ale Bisericii Ortodoxe   Mar Feb 05, 2008 7:22 pm

6. Taina Sfintei Cununii

Nunta este cea mai veche taina, întemeiata de Însusi Dumnezeu în Rai. Ea sta la temelia vietii pe pamânt. De aceea a fost binecuvântata de Mântuitorul, care a participat la nunta din Cana Galileei si a facut aici prima Sa minune.
Familia se va bucura pe deplin de sanatate sufleteasca si trupeasca daca va respecta conditiile principale ale Nuntii ortodoxe si daca vor ajunge sa împlineasca scopul Nuntii crestine.
Conditiile principale ale nuntii sunt:
iubirea dintre cei doi tineri;
sa fie amândoi ortodocsi si sa se ia de buna voie;
sa aiba binecuvântarea parintilor;
ambii miri sa duca viata curata în feciorie pâna la cununie;
înainte de casatorie sa se spovedeasca si sa se împartaseasca la duhovnicii lor;
sa-si aleaga nasi ortodocsi, cu viata curata si iubitori de Biserica;
sa se casatoreasca numai cu scopul nasterii de copii si a unirii sufletesti pe viata, pentru ducerea jugului casniciei pâna la moarte.
Împlinirea conditiilor principale ale Nuntii va aduce cu siguranta trairea unei vieti crestine dupa Evanghelie, în înfrânare, în rugaciune, în curatenie, în milostenie, în post si în toate faptele bune, cu nadejdea mântuirii sufletelor.
Pacatele care au îmbolnavit fara vindecare familia si societatea crestina de astazi, sunt urmatoarele:
necredinta în Dumnezeu si îndoiala în credinta;
indiferentismul religios;
lipsa totala de educatie religioasa a tinerilor, a sotilor si a copiilor;
înstrainarea aproape totala de Biserica, de rugaciune, de pocainta si de Sfintele Taine;
sectarismul si lepadarea de dreapta credinta;
ura si razbunarea dintre parinti, copii si rude;
lacomia si iubirea de averi;
desfrânarea sub toate formele ei: concubinajul (casatoria fara cununie religioasa), adulterul (înselarea sotului sau a sotiei), sodomia (pacatele trupesti împotriva firii), malahia sau onania (pacate trupesti individuale) etc.;
pazirea conjugala de orice fel, pentru a nu avea copii;
avortul sau uciderea de copii, sub toate formele;
vânzarea si abandonarea de copii;
alcoolismul (betia), cu toate urmarile lui;
televizorul, radioul, video etc.;
pornografia în familie, prin filme, discoteci, carti, reviste si imagini obscene de tot felul;
divortul cu toate urmarile lui - casatoria a doua, a treia, sinuciderea;
uitarea de Dumnezeu;
hulirea de Dumnezeu;
vrajitoria;
osândirea si clevetirea;
nemultumirea pentru darurile primite;
moartea fara pocainta.
Acestea sunt cele mai grele pacate care au îndepartat harul lui Dumnezeu din familie, ducând la aparitia bolilor sufletesti si trupesti fara leac, la moartea sufletului si a trupului. Cei ce nu vor sa duca viata conjugala cu rânduiala si înfrânare, spun parintii batrâni, nasc uneori copii bolnavi, redusi mintal, copii nervosi si patimasi, ca si parintii lor, caci efectele pacatelor si slabiciunile parintilor se transmit copiilor, chiar din clipa zamislirii lor.
Femeia crestina, în timpul sarcinii, trebuie sa se comporte în felul urmator:
sa fie întotdeauna multumita si bucuroasa, dând slava lui Dumnezeu ca este însarcinata, oricâti copii ar avea, stiind ca pentru aceasta s-a casatorit si ca, prin nastere de copii, îsi lucreaza mântuirea sufletului ei;
sa se roage mai mult, sa nu lipseasca de la biserica, sa se împartaseasca mai des, sa evite certurile, adunarile rele, vinul, fumatul, petrecerile lumesti, umblatul pe drumuri, frigul si mai ales medicamentele luate fara prescriptia medicului. Toate acestea sunt necuviincioase unei mame crestine, împiedica dezvoltarea normala a copilului si contribuie mult la nasterea de copii handicapati, bolnavi de nervi sau chiar la pierderea sarcinii;
sa nu asculte de persoanele care o îndeamna sa-si avorteze copilul, sa fie permanent în pace si liniste cu sotul si rudele, sa manânce mâncaruri potrivite, sa doarma la timp, sa nu bea cafea si alcool deloc si sa traiasca cu sotul în totala curatenie si înfrânare conjugala;
sa nasca spovedita si împartasita, pentru ca trupul, în durerile nasterii, se afla între viata si moarte.
Familia nu trebuie sa uite ca într-un fel va fi un copil zamislit la betie, în zilele de post sau în sarbatori si nedorit de parinti si altfel va arata un copil zamislit ca rod al rugaciunii, în zile rânduite si dorit de parintii sai. Copilul care se zamisleste la întâmplare, fara rânduiala crestina, din pacat, dupa avort si paza si nedorit de parinti va fi, de cele mai multe ori, un copil neascultator, agitat, îndaratnic, lenes la rugaciune si învatatura si stapânit din frageda vârsta de pacate trupesti si boli. Un asemenea copil va iubi mai mult cele pamântesti decât cele sufletesti, va fugi de biserica si va aduce multe necazuri parintilor.
Copiii se îmbolnavesc trupeste în general din cauza pacatelor parintilor care nu s-au marturisit la timp la preot si nici n-au facut canon pentru ele. Aceasta este cauza principala a suferintelor în familie. Alte cauze sunt si acestea:
daca parintii au gresit trupeste înainte de cununia religioasa;
daca sotii s-au pazit conjugal un timp, ca sa nu aiba copii;
daca mama a facut avorturi înainte si dupa nastere;
daca parintii amândoi, sau unul din ei, au facut grele pacate trupesti si au cazut în desfrânare;
daca sotii nu merg regulat la biserica si nu au grija de sufletul lor si al copiilor;
daca sotii nu cred cu tarie în Dumnezeu, nici nu se roaga mai mult cu post si metanii;
daca parintii sunt stapâniti de patima mândriei, pentru care Dumnezeu îi smereste prin necazuri, saracie si boli;
daca parintii nu-si duc copiii regulat la spovedanie si Sfânta Împartasanie si nu îi cresc în iubire de Hristos si în caldura Duhului Sfânt.
Parintii care au copii bolnavi trebuie sa împlineasca urmatoarele:
sa se spovedeasca imediat amândoi parintii, împreuna cu toata familia;
sa-si împartaseasca mai des copiii bolnavi;
sa faca agheasma si Sfântul Maslu în casa;
sa promita lui Dumnezeu si duhovnicului ca nu vor mai avorta copii si, în locul celor avortati, vor naste alti copii (când este cazul);
sa citeasca zilnic doua-trei catisme din Psaltire si Paraclisul Maicii Domnului, cu credinta, cu post si metanii;
sa faca milostenie la saraci si la cei cu copii multi;
sa mearga regulat la biserica în sarbatori si Duminica;
sa urmeze întru toate sfatul preotului.
Daca copilul bolnav nu se face sanatos, este semn ca unul din parinti sau amândoi înca nu s-au spovedit la preot si n-au parasit pacatele de moarte.
În educatia religioasa a copiilor, parintii sa nu minimalizeze rolul major al preotului duhovnic. În timp ce parintii trupesti îi influenteaza numai emotional si firesc pe copii, preotul îi influenteaza mai ales haric, divin. Cuvântul lui este cuvântul lui Hristos, rugaciunea lui coboara Duhul Sfânt peste oameni, binecuvântarea lui lumineaza mintea si inima, dezlegarea facuta de el elibereaza sufletul de pacate si de diavoli si îl uneste cu Hristos.
Putini tineri care doresc sa-si întemeieze o familie apeleaza la ajutorul Bisericii, la sfatul preotului, la spovedanie si la sfânta rugaciune. Si aceasta nu din necredinta în Dumnezeu, ci mai ales din lipsa de educatie si de sfatuire din partea parintilor si a preotilor, fapt care îi mentine în starea de indiferenta.
Numai viata spirituala, alcatuita din multe eforturi, îi poate aduce pe membrii familiei la o constiinta crestina, la un raport direct si personal cu Dumnezeu.

7. Taina Sfintei Preotii

Prin Taina Preotiei întelegem cele trei trepte ale slujirilor bisericesti - diaconi, preoti, episcopi - care sunt hirotoniti, adica sfintiti de episcopi prin punerea mâinilor pe capul lor si prin chemarea harului Duhului Sfânt peste ei, în timpul Sfintei Liturghii. Preotii si episcopii, prin hirotonie, primesc de la Dumnezeu întreita putere de a învata lumea cuvântul Sfintei Evanghelii, de a savârsi sfintele slujbe sfintind pe oameni prin Sfintele Taine si de a conduce pe toti care cred în Hristos pe calea mântuirii.

Fara preoti nu putem avea vindecare de boli, pentru ca harul vindecarii de boala vine de la Dumnezeu, neavând cine sa mijloceasca pentru noi.

Numai prin preotie se savârseste lucrarea Duhului Sfânt pe pamânt, în Biserica, în familie, în societate, pentru ca ea prelungeste pâna la sfârsitul veacului preotia Mântuitorului.

Sfintitii preoti si episcopi formeaza puterea harica de legatura dintre Dumnezeu si oameni, dintre cer si pamânt, dintre Hristos si Biserica, prin harul Duhului Sfânt pe care l-au primit la hirotonie si prin Sfintele Taine, Sfânta Liturghie si toate slujbele pe care le savârsesc. Ei se roaga, de asemenea, Mântuitorului, Maicii Domnului si tuturor Sfintilor sa mijloceasca înaintea Prea Sfintei Treimi pentru întoarcerea la dreapta credinta si mântuirea tuturor oamenilor, caci Fiul lui Dumnezeu s-a jertfit pentru toti. De asemenea, preotii sunt avocatii lui Hristos, lucrând dupa legile lui Dumnezeu si orientându-se în toate situatiile dupa canoanele Bisericii, care reprezinta coduri ale Duhului Sfânt.

Mai trebuie retinut faptul ca nu exista nici o deosebire harica între preotii de parohie si cei de manastiri: harul si cinstea preotiei sunt aceleasi. Preotii de mir cu atât se deosebesc de cei din manastiri, ca sunt casatoriti si au parohie, adica au un numar de suflete încredintate lor spre pastorire, pentru care trebuie sa dea raspuns în fata lui Dumnezeu.

_________________
http://ramaitanar.forumhit.ro/index.htm - forum aerobic
http://www.beatricedesign.ro - hobby bijuterii
Sus In jos
http://www.beatricedesign.ro
maria david
Bine ai venit!
Bine ai venit!


Varsta : 47

MesajSubiect: Re: Sfintele Taine ale Bisericii Ortodoxe   Vin Aug 01, 2008 10:52 am

ISTORIE SI TAINA LA SFINTUL MUNTE ATHOS

Muntele Athos incepe pentru orice roman la schitul romanesc Prodromu. Un loc stincos unde bat vinturi de pe mare.
Simbolic, numele schitului indica inceputul. Prodromus in greceste inseamna primul mergator.
Schitul este protejat de Ioan Botezatorul, Inainte mergatorul.
Athos este un lant muntos pe o intindere de circa 60 km, cu o suprafata de 340 km patrati.
Aici traiesc 2100 barbati care au ales o alta viata, departe de agitatia lumii.
Sint aici 20 de manastiri, 12 schituri si peste 700 de chilii izolate.
Este o suma a ortodoxiei. Grecii predomina, sint 1900 de monahi, romanii le urmeaza numeric, circa 80.
Urmeaza cu cifre mai mici rusii, bulgarii, sirbii, mai sint si catolici convertiti la ortodoxie din lumea occidentala.
Romanii la Athos sint grupati in trei schituri mari. Schit inseamna acolo o manastire fara statut administrativ de manastire, cum este schitul romanesc Prodromu.
Schit mai inseamna sat calugaresc, cu multe case, fiecare casa avind 3 sau 5 sau 7 calugari. Fiecare casa are biserica sau paraclis, si mai este o biserica comuna, kyriakonul, unde se aduna tot satul in zilele de sarbatoare.
La Sfintul Munte Athos timpul pare incremenit, nimic nu se schimba in rinduiala locului, in rituri si ritmuri interioare, de secole.
Pelerinul se odihneste, apoi se infatiseaza la arhondaric. Aici el este intimpinat cu caldura si politete.
Este servit cu un paharel de ezo, o bucata de lucumi si un pahar cu apa rece. Exista si obiceiul ca pelerinului sa i se spele picioarele, reiterind actul smereniei hristice.
Apoi ti se cerceteaza acel diamonitirion, permisul de intrare pe Athos.
Daca esti doar in trecere, esti condus sa vizitezi katoliconul, biserica principala, sa te inchini la sfintele moaste, sau sa cercetezi odoarele manastirii.
Orele, pe Athos sunt numarate dupa ora bizantina. Ora zero este mereu la apusul soarelui. Doar la manastirea Iviru este ceasornicul caldean.
Este o bucurie prezentul liturgic, esantion de vesnicie, la Muntele Athos.
Romanii sunt indragiti de greci si sint considerati drept rugatori puternici.
Sus In jos
Daniela
De-al casei
De-al casei
avatar

Varsta : 51

MesajSubiect: Re: Sfintele Taine ale Bisericii Ortodoxe   Vin Aug 01, 2008 5:16 pm

!
Sus In jos
AncaTanner
Incepator
Incepator
avatar

Varsta : 34

MesajSubiect: Re: Sfintele Taine ale Bisericii Ortodoxe   Mier Noi 05, 2008 4:06 am

Citat :
3. Taina Sfintei Spovedanii

Prin Taina Sfintei Spovedanii, numita si Taina Pocaintei sau a Marturisirii, întelegem marturisirea pacatelor, stabilirea tratamentului corespunzator bolii noastre si dezlegarea urmata de iertarea pacatelor marturisite.

Aceasta Taina a fost instituita de Mântuitorul nostru Iisus Hristos dupa Învierea Sa, când S-a aratat Apostolilor si a suflat asupra lor zicând: “Luati Duh Sfânt; carora veti ierta pacatele, le vor fi iertate si carora le veti tine, vor fi tinute”. (Ioan 20, 22-23)

ceea ce nu inteleg eu si nici nu sunt de acord, cu toate ca sunt ortodoxa, este de ce trebuie sa te spovedesti la preot?? cu ce ma ajuta pe mine ca suflet faptul ca ma spovedesc la preot?Pacatul trebuie sa-l marturisesti lui Dumnezeusi sa fii sincer in marturisirea ta ca degeaba mergi la preot si te spovedesti, vorba aia, si dupa aia mergi si faci iarasi acelasi lucru...nu preotul te iarta de pacate , ci dumnezeu..deci nu vad rostul spovedaniei...dar asta este doar propria-mi parere, nu vreau sa supar pe nimeni...
Sus In jos
Neria
Admin Neria
Admin Neria
avatar

Varsta : 40

MesajSubiect: Re: Sfintele Taine ale Bisericii Ortodoxe   Lun Noi 10, 2008 11:49 pm

Anca draga mea nici eu nu prea inteleg cum te poate ajuta spovedania. Adica cu ce ma ajuta pe mine ca ma duc sa ma marturisesc unui om ca si mine (poate chiar mai pacatos decat mine)...cand Biblia ne spune asa de clar si fara urma de tagada, ca singurul care poate sa te scape de pacat e Cristos. Si singurul care da pacea e Isus Cristos.
Cred ca oamenii dintr-un fals sentiment de usurare se duc la preot, spun cateva din pacatele savarsite (cu siguranta nu pe cele mai "grozave"), isi accepta pedeapsa data de preot (care cred ei, e cu mult mai lesne decat cea pe care ar da-o Dumnezeu) si se duc acasa usurati.
Nu ar fi mai usor sa mergi inaintea Creatorului tau, in camaruta ta, pe genunchi in intimitatea casei tale si sa ii plangi pacatul?!? cine poate fi mai ingaduitor, mai plin de dragoste si mai gata sa ierte si sa uite, daca nu Cel care ne-a creat si ne-a modelat dupa Chipul si Asemanarea Lui?!?

_________________

Profilul Facebook al lui Bradean Diana
Sus In jos
AncaTanner
Incepator
Incepator
avatar

Varsta : 34

MesajSubiect: Re: Sfintele Taine ale Bisericii Ortodoxe   Mier Noi 19, 2008 12:17 am

sunt perfect de acord cu tine....imi amintesc cind eram copil si ne ducea mama la spovedit inainte de sarbatori...eu il disperam pe popa....ca nu scoteam un cuvint...si ma intreba el, ai fost cuminte? DAAA , ai injurat? NUUU, ai ascultat de parinti? DAAA, etc. Si ma punea sa-mi fac cruce si sa-i pup crucea aia ce-o avea in mina, care cine stie citi au pupat-o ( bleah, nici nu vreau sa-mi amintesc). Si cu ce m-a ajutat pe mine asta?? Cu nimic...
Eu sunt nascuta si botezata la ortodocsi...dar pe fata noastra am binecuvintat-o la baptisti, si eu am luat decizia asta inainte sa am macar discutia despre ce vom face, cu sotul meu. Sunt multumita cu alegerea facuta si spec ca copiii mei ( citi or fi ei) sa creasca cu alte impresii mult mai bune despre religie si biserica, fata de cele cu care am crescut eu.
Sus In jos
GROZE ANDREEA
Bine ai venit!
Bine ai venit!


Varsta : 33

MesajSubiect: Re: Sfintele Taine ale Bisericii Ortodoxe   Mar Apr 14, 2009 9:25 pm

si eu am fost crescuta in credinta ortodoxa si chiar am fost activa in cadrul bisericii,am cantat in corul ortodox prin urmare m-am spovedit. Spovedania este o marturisire a pacatelor si asta este corect din punct de vedere biblic si apostolul Pavel chiar ne indeamna in a ne marturisii pacatele unii altora. Aceasta marturisire este o dare de socoteala cu privire la luptele noastre spirituale la ispitele cu care ne confruntam si pe care nu le putem depasi. Aceste marturisiri ne ajuta sa cerem sfatul unor oameni mai maturi in credinta decat noi care sa se roage impreuna cu noi si sa ne sfatuiasca. Marturisirea este parte componenta a procesului de mentorare de care fiecare credincios ar trebui sa aibe parte. In schimb nu pot sa fiu de acord ca preotul,un om supus pacatului ca si noi, are puterea si autoritatea de a ierta pacatele, sau ca doar preotul poate sa ceara iertarea pentru pacatele noastre. Biblia este foarte transanta in aceasta privinta. doar Isus Cristos poate ierta pacatele si El este singurul mijlocitor intre om si Dumnezeu. Orice om care vine inaintea lui Dumnezeu in numele Fiului Sau este primit. Dimnezeu nu este undeva departe si doar prin anumite ritualuri se poate ajunge la El. La crucificare cand perdeaua templului s-a rupt, Dumnezeu a transmis mesajul Sau ca prin jertfa Fiului Sau, prin credinta in Isus Cristos orice om are intrare libera la Tatal. El este jertfa care s-a dat pentru pacatele noastre si doar prin sangele Lui suntem spalati de faradelegile noastre. Nu mai e nevoie de alte jertfe sau de intermediul unui preot pentru ca Domnul Isus este Marele Preot. Deasemenea ce mi se pare deficitar la spovedanie e ca iertarea e obtinuta prin fapte prin acele pedepse. Biblia spune clar ca iertarea vine prin credinta in Isus Cristos si" nu prin fapte ca sa nu se laude nimeni". Marturisirea pacatelor este biblica dar nu ca un ritual sau o traditie ci ca un mod de viata si fata de o persoana in fata careia iti poti deschide inima cu incredere si a carei traire cu Dumnezeu sa fie evidenta. Asta este ceea ce am inteles eu si sper ca nu am jignit pe nimeni prin parerea mea. Dar stiu din proprie experienta ca poti sa vii cu pacatele tale inaintea Lui Dumnezeu si" El este credincios si drept ca sa ne ierte" asemenea unui Tata plin de dragoste care isi asteapta fiul risipitor sa vina acasa.
Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: Sfintele Taine ale Bisericii Ortodoxe   

Sus In jos
 
Sfintele Taine ale Bisericii Ortodoxe
Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 
Pagina 1 din 1

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Neria :: Forumul femeilor credincioase :: Crezuri Religioase-
Mergi direct la: